Rabu, 21 Januari 2009

REWARDS


Aku berpuasa ari ni.. dah lama x buat puasa sunat ni.. bila org tanya segan je nak jawab puasa sunat. ye la zaman la ni bila wat baik dh nampak janggal.. bila buat benda jahat senang org nk terima.. so, aku pun dah terpengaruh da... jawapan aku( saje puasa. Selalu je makan puasa la pulak. Nak kurangkan berat badan) Nape susah je nak jawab saya puasa kerana Allah.. padahal tu lah hakikat sebenarnya.

Ok berbalik pada topik reward ku ni, so, bila aku dah berpuasa biasanya aku akan teringin makan pelik2 sikit. bukan pelik macam mana lain dari kebiasaan laa... so ari ni aku teringin nak makan ketupat sotong.. semalam dah beli sotong kat pasar malam. siap ada telur lagi.. emmm menyelerakan je time mcm ni.. ni la reward aku pada sendiri bila aku puasa..

sebenarnya ini jugalah kenikmatan yang dijanjikan Allah apabila kita berpuasa. Pertama kenikmatan waktu berbuka dan kedua kenikmatan waktu bertemu dengan-Nya nanti di sana... so aku harap ketupat sotong aku sedap.. hehheh.. sebab esok nak bawa ke ofis. Bagi sedekah di pagi jumaat..

0 ulasan: